Joga

Ljudi imaju različite razloge za prakticiranje joge, ali izazov je uopće stati na prostirku. Teško je zamisliti što će se dogoditi kada počnete vježbati jogu, no nećete znati dok ne pokušate. Jedan od mnogih darova koje nudi redovita praksa joge je razvoj intuicije.

Naše tijelo se štiti na intuitivan način – kada je pod stresom štiti se i zateže određena područja. Primjerice, zatežemo mišiće bokova, vrata, ramena i čeljusti. Tijekom evolucije, kada su se naši preci nalazili u situacijama opasnim po život, bijega od životinje ili borbe s životinjom, njihovi mišići bokova bi se zatezali da mogu brže trčati. To je samo jedan primjer reakcije tijela na stres. Danas naša tijela jedva razlikuju svakodnevni stres od situacija u kojima su se nalazili naši preci kada je bila potrebna borba ili bijeg. Kada kasnimo s plaćanjem računa, imamo probleme na poslu, prekinemo romantičnu vezu doživljavamo isti stres i naše tijelo reagira kao da nas napadaju predatori. Tijelo otpušta kortizol, hormon stresa, kako bi moglo preživjeti. Znanstveno je dokazano da kortizol ima štetne posljedice po zdravlje kada se prečesto otpušta. Kortizol u prevelikim količinama u tijelu postaje toksičan.

Kod žena postoji tendencija da otpor, napetost, nakupljene emocije, traume i stres nose u bokovima. To se događa zato jer žene češće utjelovljuju ulogu ‘njegovateljica’ što može uzorkovati bolove u donjem dijelu leđa, išijas, poteškoće s plodnosti i abdominalnim područjem, poteškoće s menstrualnim ciklusom itd.

Muškarci uglavnom nose napetost u ramenima i vratu jer utjelovljuju ulogu ‘snažnih zaštitnika’. To donosi napetost i nedostatak dotoka krvi u prsni koš uzrokujući mnoštvo poteškoća sa zdravljem, posebno sa srcem. Svi nosimo različite napetosti u tijelu ovisno o osobnosti, osvještenosti i reakciji tijela na stres, životnom stilu, zanimanju, mentalnom zdravlju itd. Blokirana energija se pretvara u bol, neugodu, ozljedu kada se ne tretira pravilno.

Fizička praksa joge uklanja blokiranu energiju i stres iz tijela prikupljenu od, primjerice, starih ozljeda, toksina iz stanica i emocionalnog otpada. Mnogi učitelji joge uspoređuju joga asane sa životnim situacijama jer tijekom asana različito reagiramo, baš kao u životnim situacijama. Neke situacije volimo (neke položaje volimo), dok nam neke situacije uzrokuju stres i tjeskobu (neki položaji mogu probuditi stres i tjeskobu).

Joga je metafora za život u kojoj se namjerno dovodimo u te ‘situacije’ kako bismo se mogli s njima nositi učinkovito, sigurno i svjesno. Pomoću joge osjećamo percipiranu važnost ili nevažnost životnih situacija. Intuitivno odlučujemo što nam služi u životu, učimo kako donijeti sigurne, pozitivne odluke za naše tijelo identificirajući i otpuštajući otpor i napetost.

Ostavite komentar