VRIJEDNOSTI INZULINA I PROLAKTINA U STRESNIM REAKCIJAMA

Za Vas nastavljamo priču o povezanosti hormona i stresa – dosad ste mogli čitati o naša dosadašnja dva teksta o hormonima štitnjače i spolnim hormonim te o kortizolu i DHEA-i. Našu priču zaključit ćemo objašnjavajući pozadinu o inzulinu te prolaktinu. 

Ranije ste se mogli informirati o činjenici da kortizol utječe na brojne promjene u organizmu, a rad gušterače definitivno nije izuzetak.

Povišena razina kortizola ima i nepovoljan utjecaj na rad gušterače, jer tijekom noći povisuje razinu šećera u krvi. Povećana razina šećera u krvi podiže razinu inzulina, zbog koje se smanjuje inzulinska osjetljivost stanica za prijenos energije u unutrašnjost stanice, što dovodi do daljnjeg povećanja razine inzulina. Međutim, ovaj proces ne može trajati beskonačno pa dugotrajna izloženost stresu na kraju dovodi do pojave inzulinske rezistencije. Šećer koji smo pojeli nikada ne bi bio pretvoren u energiju da nema inzulina, ali i višak hrane bez inzulina ne
bi bio pohranjen kao masno tkivo, odnosno rezerva za poslije. Većina ljudi ima previše inzulina jer se ugljikohidrati jedu u prekomjernim količinama, a trajno povišen inzulin blokira stvaranje hormona rasta, hormona štitnjače i spolnih hormona te uzrokuje neravnotežu kortizola.

S negativnim utjecajem kortizola, priča stresa i hormona nije završena jer, paralelno sa stimulacijom kore nadbubrežne žlijezde, hipotalamus stvara i putem stražnjeg režnja hipofize oslobađa prolaktin. Prolaktin ima inhibirajuće djelovanje na produkciju TSH hormona, ali remeti i lučenje FSH i LH hormona odgovornih za pravilnu funkciju jajnika. Dok kod žena povišena razina prolaktina rezultira poremećajem menstrualnog ciklusa, kod muškaraca rezultira pojavom impotencije.

Iako se u kroničnom stresu osoba nalazi u začaranom krugu loših emocija i lošeg tjelesnog stanja, ključni trenutak u rješavanju problema je određivanje razine hormona.

U Poliklinici Artemeda možete učiniti uzorkovanje krvi na sve navedene hormone, kao i na mnoge druge. Hormoni su poput orkestra, a poremećaj rada jednog, vodi poremećaju drugog. Uz balansiranje hormona, potrebno je provoditi redovitu tjelesnu aktivnost, pravilno se hraniti s unosom dovoljnih količina vitamina i minerala, uvesti uredan ritam spavanja, ali i naučiti tehnike opuštanja. Samo na ovaj način opet ćete se ujutro probuditi sretni, s osjećajem da je svijet Vaš i kako nema tog problema koji privatno ili poslovno ne možete riješiti.

Ostavite komentar