Prehrana u trudnoći

Uravnotežena prehrana za planiranje i razvoj trudnoće

Uravnotežena prehrana bogata nutritijentima od iznimne je važnosti za uredan tijek i razvoj trudnoće, ali jednako tako i za žene koje planiraju trudnoću.

Važno je u svakodnevnu prehranu uključiti unos ugljikohidrata bogatih vlaknima, kao što su voće, povrće te cjelovite žitarice.

Prehrana u trudnoći

Treba piti puno tekućine, prvenstveno povećati unos vode (minimalno 2L dnevno), a pritom smanjiti unos kofeina te izbjegavati alkohol i slatka gazirana pića. Nikako nije dobro potpuno izbaciti određenu skupinu namirnica iz svakodnevne prehrane, već naći zdraviju alternativu. Primjerice, bijeli šećer zamijeniti prirodnim zaslađivačima, kao što je med, a namirnice bogate zasićenim masnim kiselinama zamijeniti onim nezasićenima.

Obroci bi trebali biti manji, ali češći.

Trudnice svakako trebaju biti pažljive prilikom konzumacije namirnica koje mogu sadržavati listeriju, kao što su različiti mekani sirevi, gotove salate, a nikako ne jesti sirova jaja, sirove plodove mora te sirovu hranu općenito. Sve namirnice moraju biti dobro termički obrađene.

Uravnotežena prehrana u trudnoći

Trudnoća – razdoblje povećanih nutritivnih potreba

Trudnoća je razdoblje povećanih nutritivnih potreba, čak do 150%. Ponekad i uz najveći trud trudnice nutritivne potrebe ne mogu biti zadovoljene isključivo kroz adapiranu prehranu. Ključni elementi za rast i razvoj bebe tijekom trudnoće su svakako folna kiselina i željezo. Primjerice, prema procjeni NUTTAB-a („NUTrient TABles“, Australija), da biste zadovoljili preporučeni dnevni unos folne kiseline i željeza, trebali biste pojesti oko 700 g kuhanog špinata ili 15 kriški kruha (folna kiselina) te oko 900 g crvenog mesa ili 250 g kokošjih jetara (željezo).

Folna kiselina

Folna kiselina je važan faktor u pravilnom formiranju neuralne cijevi. S obzirom da se ona formira u prvim tjednima trudnoće, preparat folne kiseline se preporučuje koristiti već prije začeća ili započeti u ranoj trudnoći. Folna kiselina je oblik folata koji smanjuje opasnost oštećenja neuralne cijevi kao što je spina bifida.

Željezo

Željezo je, s druge strane, neophodno zbog činjenice da majka tijekom trudnoće proizvodi i do 50% više krvi te su stoga izrazito povećane i potrebe za željezom. Ono svakako utječe na pravilan razvoj bebe te sprječava anemiju u trudnoći.

Neophodni nutritijenti tijekom trudnoće

Važno je napomenuti da su željezo i folna kiselina samo dio neophodnodnih nutrijenata, koje se treba i može početi suplementirati već pri planiranju trudnoće, a detaljnije o neophodnim nutrijentima tijekom trudnoće pročitajte u našem članku:

Trudnička prehrana i neophodni nutrijenti
U poliklinici Artemeda s posebnom pozornoću brinemo o vašem zdravlju i zdravlju vaših beba, od začeća do poroda.
ZAKAŽITE SVOJ TERMIN OVDJE
Akupunktura

Akupunktura
u trudnoći

Akupunktura

Akupunktura

Tjelovježba u trudnoći

Holistički pristup trudnoći

Prehrana u trudnoći

Prehrana u trudnoći

Tjelovježba u trudnoći

Tjelovježba u trudnoći

Pročitajte o trudnoći i na našem blogu...

Load More Posts