Tjelovježba u trudnoći

Trudnoća je razdoblje koje mnogim ženama označava vrijeme za opuštanje, a ujedno je to vrijeme kada se osjećaju umornije te se brže fizički umaraju. No, ukoliko to zaista nije kontraindicirano, tjelovježba zapravo može biti jako korisna te se preporučuje.

Zašto vježbati u trudnoći?

  • Olakšava bol u leđima, opstipaciju, nadutost te oticanje zglobova
  • Poboljšava raspoloženje i podiže razinu energije
  • Pozitivno utječe na san
  • Podiže izdržljivost, snagu te mišićni tonus
  • Spječava prekomjeran dobitak na tjelesnoj težini

Iako se tjelovježba smatra pozitivnom aktivnošću i za majku i za dijete, po tom pitanju se svakako treba konzultirati s liječnikom, s obzirom da postoje slučajevi kada će liječnik savjetovati da je bolje odgoditi vježbanje:

  • Preeklampsija ili povišen krvni tlak koji se prvi put pojavio upravo u trudnoći
  • Komplikacije vezane uz placentu, odnosno posteljicu
  • Krvarenje
  • Višeplodna trudnoća
  • Teška anemija

Hodanje je odlična tjelovježba za sve trudnice. Podrazumijeva umjerenu aerobnu aktivnost s minimalnim opterećenjem za zglobove. Osim hodanja, često se preporučuje plivanje, kao vožnja biciklom, aerobik te joga. Znanstvena istraživanja dokazala su da takve aktivnosti nisu štetne ni za trudnicu ni za bebu. Ako su ginekološki nalaz i opće zdravstveno stanje trudnica koje su se redovito bavile sportom uredni, nema zabrane ni u trudnoći. Ipak, potreban je određeni oprez i ne treba ni sa čim pretjerivati.Vrlo je važno prilikom odabrane tjelesne aktivnosti dovoljno se hidrirati, prethodno se dobro zagrijati te osluškivati vlastito tijelo. Intenzivna tjelovježba usmjerava krv i kisik prema mišićima, a dalje od maternice i posteljice te stoga može biti kontraproduktivna. Općenito, ukoliko trudnica ne može voditi normalan razgovor za vrijeme tjelovježbe, znači da treba usporiti te smanjiti opterećenje.

Pozdravlja se svaka inicijativa za postizanjem bolje fizičke kondicije, jer je ona nužna za lakši porod i spremnije majčinstvo.